Link - www.linia.pl Link - Banner - Reklama



Logo serwisu Kobieca linia
Index
Psychologia
Astrologia
Zdrowy styl życia i odżywiania
Kuchnia
Felieton
O nas
Napisz
Archiwum
Poprzednie artykuły:
Wzmacniamy odporność organizmu
Walka ze stresem
Czy jedzeniem można się leczyć?
więcej...
Aktywność fizyczna drogą do zdrowia i sukcesu

Czy wszyscy ćwiczą w tym samym celu?

      Wielu z nas w pewnym momencie życia ma ochotę na zwiększenie aktywności fizycznej. Zanim pomysł ten zostanie wprowadzony w życie, powinniśmy uświadomić sobie, co chcemy osiągnąć. Dlaczego zdecydowaliśmy się zacząć teraz właśnie ćwiczyć. Cele mogą być przecież różne i według nich trzeba dobrać odpowiedni rodzaj ćwiczeń. Ogólnie wszystkim chodzi o to samo, czyli o poprawę sprawności fizycznej.


Czym jest sprawność?

     Na ogólną sprawność fizyczną składają się takie elementy jak wytrzymałość, siła oraz giętkość. Celem osób ćwiczących powinno być osiągnięcie wysokiego poziomu wszystkich tych czynników dla każdej partii ciała. Zdobycie pełnej sprawności daje nam nie tylko możliwość odnoszenia sukcesów sportowych, ale przede wszystkim poprawia samopoczucie, wpływa dodatnio na urodę, redukuje poziom stresu, oraz daje energię do działania i chęć do zabawy.


Czy ćwiczenia mogą pomóc każdemu?

     Niezależnie od tego, w jakim celu ktoś ćwiczy, to aktywność ta może pomóc każdemu, nawet jeśli w pełni nie zrealizuje swoich zamiarów. Możemy na przykład nie wystąpić w zawodach sportowych, ale poprawimy swoją sylwetkę, zrzucimy zbędne kilogramy. Dzięki regularnym ćwiczeniom uzyskamy lepszą koncentrację, większą wytrzymałość, zaczniemy lepiej sypiać. Może nie uzyskamy wszystkich tych korzyści jednocześnie, ale wystarczy, że poczujemy więcej siły i ochoty do życia, a już będziemy mieć motywację do dalszego wysiłku.


Jak należy łączyć ze sobą ćwiczenia?

     Podstawą sprawności i zdrowego trybu życia jest dbałość o to, aby mieć zdrowe i silne serce oraz wydolne płuca. Stan ten pomoże osiągnąć ćwiczenie aerobiku. Ale on sam nie zapewni równomiernego rozwoju wszystkich elementów sprawnościowych. Jeśli zależy nam na wyglądzie, trzeba aerobik połączyć z ćwiczeniami siłowymi. Te z kolei wpłyną na lepszą pracę mięśni, odciążą szkielet i poprawią postawę. Dobre rozwiązanie można uzyskać stosując ćwiczenia typu callanetics. Efektem tego rodzaju aktywności będzie nie tylko pięknie wymodelowana sylwetka ale również łatwe i ładne poruszanie się, aż do późnych lat życia.


Kiedy zauważymy efekty stosowania ćwiczeń?

     Regularne stosowanie ćwiczeń wcale nie jest łatwe, szczególnie na początku. Tu nie ma szybkich rezultatów. Na pierwsze zauważalne efekty trzeba czekać minimum pół roku, pod warunkiem że była to uczciwa i systematyczna praca. Ale czym dłużej to będziemy robić, tym więcej pozytywnych skutków z czasem będziemy odczuwać. Ważną sprawą jest, aby ćwiczenia sprawiały nam przyjemność i żeby wykonywać tylko te, które się lubi lub toleruje. Tu nie można robić niczego na siłę, pewne ćwiczenie może jednej osobie pomóc, a innej zaszkodzić. Dlatego wskazane jest ćwiczenie pod okiem instruktora.


Regularne energiczne chodzenie daje to samo co ćwiczenie

     Znaczne korzyści dla zdrowia odnosi się nie tylko z intensywnych ćwiczeń, ale również z ruchu niewielkiego, przy którym nie odczuwa się dużego wysiłku. Energiczne chodzenie obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Jeśli wykonujemy je codziennie przez pół godziny, to poprawimy pracę serca i zmniejszymy ryzyko zawału. To nie musi być 30 minut na raz. Można ten czas podzielić na krótsze etapy, a efekty dla zdrowia będą podobne. Wprawdzie intensywne ćwiczenia dają nam skuteczne i wielopłaszczyznowe rezultaty, ale wysiłek też ma swoją granicę. Nie należy jej przekraczać, bo serce może nie wytrzymać. Granicę tą stanowi maksymalna liczna uderzeń serca - 220 minus wiek osoby.


Każda aktywność fizyczna jest dobra dla zdrowia

     Jeśli nie chcemy lub nie możemy zdecydować się na regularne ćwiczenia, a zależy nam na zdrowiu i ładnym wyglądzie, nie pozostaje nic innego jak próbowanie innej formy aktywności fizycznej. Możemy zrezygnować z windy i wchodzić na 10 piętro po schodach, kupić sobie psa, który zmusi nas do wychodzenia z domu. Zamiast jeździć autobusem lub samochodem, możemy pokonać odległość dwóch - trzech przystanków autobusowych pieszo. A w niedzielę dobrze jest założyć wygodne buty, wziąć kanapki do plecaka i wyruszyć z przyjaciółmi lub rodziną na wycieczkę za miasto. Może nie zwiększymy tak szybko i efektywnie swojej sprawności fizycznej jak stosując ćwiczenia, ale też odniesiemy skutki zdrowotne. Na pewno poprawi nam się nastrój, pamięć i jakość snu. Zmniejszy się podatność na stres i choroby, szczególnie przeziębienie. Wszelka aktywność fizyczna dodaje też pewności siebie, odmładza i zwiększa satysfakcję z życia seksualnego.


eliza.ksiazczak@linia.pl



 KOMUNIKATY
Zapraszamy do odwiedzenia pozostałych serwisów w portalu linia.pl
Twoja linia.pl
 
Serwisy linia

Kliknij tu,

aby przejść do innych serwisów



Polecamy katalogi: Wibe, Profit, Prosty, Pogodny, Powietrzny, DobreMiejsce
Polecamy serwisy: Linia, Foto, Kobiety, Medycyna



Powrót na górę   © 2001 Usługi Komputerowe S.C. & Eliza Książczak
Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved